sâmbătă, 29 septembrie 2007

opriti alarma

Bucuresti, ora 10.35 am. De mai bine de o ora o alarma auto isi da toata silinta si reuseste sa ne intinda nervii la maxim, noua care incercam sa ne pastram cumpatul.O aud cum racneste la mine, cum imi violeaza urehile, cum ma agreseaza in spatiul unde platesc chirie.Oare proprietarul masinii asculta vocea cristalina a masinii sale in aceste momente, deodata cu noi toti si savureaza “muzica”?Oare gaseste el o placere ascunsa in acest racnet, in timp ce noi toti murim sub presiune? Oare sunt eu intoleranta si ar trebui sa ma straduiesc sa ascult dincolo de zgomot??Sa aud ce?Mai degraba imi trec prin minte metode s-o opresc.Sa-l "felicit" pe proprietar.Sa iau un "servetel" si sa-i sterg una in parbriz, sa aiba de ce tipa, nemernica.Dupa ce am "sters" parbrizul sa smulg firele de la alarma si sa il fac pe proprietar sa le inghita pur si simplu ca apoi sa simta “muzica” venind din interior si “cantand” numai pentru el.Eventual, daca mai rasuna ceva…sa il inchid fedeles intr-un subsol izolat fonic.Grea imaginatie ma incearca in clipe ca acestea…deja au mai trecut 30 min…si petrecerea e in toi, DJ-ul pare neobosit.Dar daca zgomotul acesta nu este oprit intentionat. Daca este o razbunare intre soferi? Sau intre colegi? Sau intre oameni? Daca i se adreseaza tampitului care i-a taiat calea ieri seara la plecarea acasa? Daca este pentru cel care l-a claxonat ieri insistent la semafor, cand culoarea verde abia se intrezarea?Daca tot calvarul acesta este provocat intentionat si de fapt se adreseaza unei singure persoane?Poate fi dedicata chiar persoanei pe care am salutat-o azi dimineata. Poate fi chiar domnului imbracat la costum.Ar trebui acest fapt sa ma linisteasca? Faptul ca zgomotul si calvarul prin care trecem este adresat unei singure persoane, care dintr-o anumita perspectiva a cuiva, il merita (si inca pe atat), ne usureaza noua, celorlalti suferinta?Mi se pare mie ca alarma suna mai incet daca suna nu pentru mine?Oare el, care se simte cu dedicatie speciala, a asurzit deja? Oare el stie?Si cand se va opri alarma, va fi pedeapsa lui ispasita?Oare nu se va bucura ca noi toti, ca a tacut nenorocita, si il vom injura in cor pe proprietar, vazandu-ne in continuare de treaba?Oare diseara, cand vom pleca acasa, nu-mi va taia si mie calea?

Niciun comentariu: